Padlet som ett didaktiskt verktyg i samhällskunskapsundervisning

Mikael Bruér, ämnesspanare för Lärarnas Riksförbund har skrivit ett blogginlägg om interaktiv samhällskunskapsundervisning som FLS vill tipsa om.

Så här skriver Bruér själv om upplägget som han presenterar:

I åttan jobbar vi med området ”Så styrs Sverige” som utgår från det centrala innehållet om “Sveriges politiska system med Europeiska unionen, riksdag, regering, landsting och kommuner”.

En del av detta arbetsområde är att arbeta med olika former av regeringar, vad skillnaderna mellan koalitionsregeringar, enpartiregeringar, majoritetsregeringar och minoritetsregeringar är och och hur regeringsbildning går till.

Blogginlägget kan vara intressant för den som funderar över hur teknik kan användas för att främja det didaktiska i samhällskunskap, eller för den som vill ha nya infallsvinklar på hur dessa ämnen kan gestaltas undervisning. In på Bruérs blogg och läs!

Annonser

FLS är en fristående ämneslärarförening. Vi vill vara en samlande kraft för samhällslärarkollegiet. Här kan du finna inspiration, gemenskap & fortbildning

Tagged with: , , , ,
Publicerat i Demokrati och statsskick

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Följ FLS på Twitter!
%d bloggare gillar detta: