FLS skriftserie

lärares påverkanEn omistlig del i en lärares yrkeskunnande ligger i att ständigt utvärdera sin undervisning samt justera och förbättra densamma utifrån de lärdomar och slutsatser man har dragit om vad som fungerar, vad som inte fungerar och framförallt varför något fungerar. För att sätta fokus på denna centrala del av yrkesutövningen inrättar FLS nu en ny skriftserie, FLS skriftserie om undervisning i samhällskunskap.

I skriftserien kommer samhällskunskapslärare ges möjlighet att skriva en artikel om sin undervisning. Artikeln ska handla om ett undervisningsmoment, en metod, ett tillvägagångssätt eller motsvarande som läraren kommit fram till att det fungerar i deras samhällskunskapsundervisning.

Syftet med skriftserien är tvådelat. Dels syftar den till att sprida idéer och inspiration om undervisning som tycks kunna fungera inom samhällskunskapslärarkollegiet. Dels syftar skriftserien att lämna ett bidrag till forskarsamhället i form av hypoteser kring vad som fungerar i undervisningen och varför, hypoteser som forskare kan gå vidare med att studera i större och fler sammanhang.

Publicering kommer att ske löpande här på fls.nu.

Vill du skicka in ett bidrag? Läs vidare instruktioner här!

Annonser
One comment on “FLS skriftserie

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Följ FLS på Twitter!
%d bloggare gillar detta: