FLS skriftserie

lärares påverkanEn omistlig del i en lärares yrkeskunnande ligger i att ständigt utvärdera sin undervisning samt justera och förbättra densamma utifrån de lärdomar och slutsatser man har dragit om vad som fungerar, vad som inte fungerar och framförallt varför något fungerar. För att sätta fokus på denna centrala del av yrkesutövningen inrättar FLS nu en ny skriftserie, FLS skriftserie om undervisning i samhällskunskap.

I skriftserien kommer samhällskunskapslärare ges möjlighet att skriva en artikel om sin undervisning. Artikeln ska handla om ett undervisningsmoment, en metod, ett tillvägagångssätt eller motsvarande som läraren kommit fram till att det fungerar i deras samhällskunskapsundervisning.

Syftet med skriftserien är tvådelat. Dels syftar den till att sprida idéer och inspiration om undervisning som tycks kunna fungera inom samhällskunskapslärarkollegiet. Dels syftar skriftserien att lämna ett bidrag till forskarsamhället i form av hypoteser kring vad som fungerar i undervisningen och varför, hypoteser som forskare kan gå vidare med att studera i större och fler sammanhang.

Publicering kommer att ske löpande här på fls.nu.

Vill du skicka in ett bidrag? Läs vidare instruktioner här!

Läs vårt första inlägg i serien här!

2 kommentarer på “FLS skriftserie

Lämna en kommentar

Följ FLS på Twitter!